Pratite nas
Mozzart Banner

Biznis

“Krajina klas” nelegalno trošio vodu! Autopraona na Starčevici se bespravno priključila na mrežu!

Objavio

u

U proteklih mjesec dana uprava banjalučkog Vodovoda intezivirala je aktivnosti na otkrivanju nelegalne potrošnje vode i to već daje vidljive rezultate, tvrde u banjalučkom Vodovodu.

Mozzart Banner

U ovom preduzeću navode da je tačno da je preduzeće Krajina klas imalo nelegalan priključak unutrašnjih instalacija jednog dijela proizvodnih objekata, pomenutog preduzeća, na vodovodnu mrežu. To znači, objašnjavaju u Vodovodu, da se u konkretnom slučaju radi o krađi vode odnosno nelegalnom korištenju javnog vodovoda.

Krajina klas d.o.o. Banja Luka je u prethodnom periodu pokušavala da obezbjedi dodatne vodovodne priključke u cilju proširenja proizvodnih kapaciteta, što je međutim onemogućeno određenim pravnim i tehničkim preprekama. Budući da se pomenute prepreke nisu rješavale, Krajina klas d.o.o. se samovoljno, bez saglasnosti Vodovoda Banja Luka, priključila na vodovodnu mrežu“, odgovorili su nam iz banjalučkog Vodovoda.

Vlasnik Krajina klasa, Saša Trivić na tviteru je demantovao da je njegovo preduzeće nelegalno koristilo vodu iz javne mreže. On je tvrdio, nakon što se informacija pojavila u javnosti, da je problem nastao zbog odbijanja Vodovoda da obezbijedi legalne priključke.

Gerila info saznaje da su vodu u Banjaluci nelegalno duži vremenski period trošili različiti privredni  subjekti. Naši izvori tvrde da je duže od godinu dana “vodu krala” jedna samouslužna autopraonica na Starčevici u neposrednoj blizini jedne benzinske pumpe. Ove tvrdnje za Gerila info su potvrdili u banjalučkom Vodovodu.

“Ovim putem vas obavještavamo smo upoznati sa slučajem samouslužne autopraonice kod pumpe na Starčevici. Naime, nedavno započete aktivnosti na otkrivanju nelegalne potrošnje vode inicirane od strane nove Uprave Vodovoda a.d. Banja Luka pokazale su rezultate. Detaljnim kontrolama i uzorkovanjem vode na navedenoj lokaciji ustanovljeno je da se potrošač mimo potrošnje vode sa legalnih priključaka, koji se nalaze u matičnoj evidenciji Društva, jednim dijelom bespravno priključio i putem našeg linijskog hidrantskog šahta (vodomjernog okna) nelegalno trošio vodu za potrebe samouslužne autopraonice. Trenutno smo u fazi prikupljanja dodatnih neophodnih informacija i parametara nakon čega ćemo prema ovom potrošaču postupiti u skladu s pozitivnim propisima uz naknadno zaduženje utrošene vode tokom predmetnog perioda”, odgovorili su  nam iz banjalučkog Vodovoda.

Gerila info je prije mjesec dana objavila da je banjalučki Vodovod u posljednjih nekoliko godina u više navrata pristajao da pojedini ugostiteljski objekti dugove za potrošenu vodu umjesto novcem plaćaju ručkovima i svečanostima organizovanim za rukovodstvo vodovoda i zaposlene u ovom preduzeću. Sa restoranom Ortodox je “prebijen” dug u iznosu od 4895 maraka a sa restoranom Klašnik dug od oko dvije hiljade maraka.

“Ako hoćete iskreno, uvijek smo gledali neki način kako da prebijamo svoja potraživanja. Tako radimo i sa Akvanom, na primjer, gradskim preduzećem. Uzimamo karte za bazen, nekad negdje proslavimo neki događaj koji je bio, kada je bila na primjer slava, sa nekim dužnicima, uvijek smo gledali da se naplatimo ako su nam dužni, a većinom su nama bili dužni a mi slabo kome. Ako je nama Akvana dužna 100.000 maraka, a dužna je 200.000, mi sklopimo ugovor s njima za korištenje bazena za radnike ko želi i to košta 5.000 maraka i onda se izvrši samo razmjena naloga između Vodovoda i Akvane. Kao da su platili oni nama a mi njima. Umanjili mi njima svoju fakturu za 5.000, razumijete li?”, rekao nam je početkom septembra Zoran popović, smijenjeni direktor Vodovoda, inače i odbornik SNSD-a u banjalučkoj skupštini.

GERILA info

Kliknite da ostavite komentar

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*

code

Biznis

Poruka na Gradskom mostu: ,,Draško, Banjaluka je uz tebe”

Objavio

u

Juče se od Hrama Hrista Spasitelja do obala Vrbasa kog gradskog mosta održala bogojavljenska litija u kojoj je učestvovalo i rukovodstvo Grada.

Mozzart Banner

Na Gradskom mostu su građani okačili transparent sa natpisaom ,,Draško, Banjaluka je uz tebe”.

Nastavite čitati

Biznis

SPOTOVI NA TENDERIMA: Za muziku i glas Stevandićevog šure obezbjeđeno 200.000 KM

Objavio

u

Miroslava Janjanina, muzičara, TV kuvara, vlasnika firme „World Media“ i šuru Nenada Stevandića, lidera Ujedinjene Srpske, po raznim poznatim i nepoznatim osnovama, kadrovi stranke tenderski su pomogli sa 97.400 KM. Doda li se tome i koaliciono potpomaganje od 116.415 KM za spot o Koridoru Vc kroz Republiku Srpsku, dobijamo iznose kojeg se ne bi odrekla nijedna regionalna estradna zvijezda. Mala produkcijska kuća sa tek jednim zaposlenim stranački hrabro se prihvatila brojnih poslova za koje joj redovno „kaplje“ iz javne kase.

Mozzart Banner

Bliske rodbinske veze ulazna su karta za budžetski rudnik odavno privatizovanog javnog sektora. Zna to dobro Miroslav Janjanin, muzičar, TV kuvar, vlasnik firme „World Media“ i šura Nenada Stevandića, lidera Ujedinjene Srpske. Po raznim poznatim i nepoznatim osnovama, kadrovi ovog zasad još koalicionog partnera SNSD-a šuru su tenderski pomogli sa 97.400 KM. Doda li se tome i koaliciono potpomaganje od 116.415 KM za spot o Koridoru Vc kroz Republiku Srpsku, iznos je to kojeg se ne bi odrekla nijedna regionalna estradna zvijezda.

Mala produkcijska kuća sa tek jednim zaposlenim stranački hrabro se prihvatila brojnih poslova za koje joj redovno „kaplje“ iz javne kase.

Branislav Zeljković, uhapšeni vršilac dužnosti direktora Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske i Stevandićev miljenik, po imenovanju 11. aprila 2019. godine počeo je da joj puni budžet. Po oznakom „kuf“ 21. novembra te godine sa Janjaninom je potpisao tri direktna sporazuma, prethodno ih je procijenio do skoro maksimalne zakonske granice za direktno dijeljenje budžetskog novca – 6.961,5 KM, 6.903 i 6.880 KM. Nepoznate usluge Janjaninu građani su platili 20.744,5 KM!

V.d. Zeljković potom se pravdao da nije znao da u nazivu tendera mora da napiše za šta tačno troši budžetski novac pa je to netom prije hapšenja za milionski korona kriminal ispravio. Audio snimanje i montažu tonskog zapisa, po direktnom ugovoru od 17. marta 2021, platio je maksimalnih 7.020 KM. Za Janjanina je imao još posla tačno tri mjeseca kasnije. Za video produkciju, štampanje, dizajn i oglašavanje za potrebe UNICEF projekta dao mu je 19.305 KM.

U jeku pandemije za „World Media“ radila je i ministrica prosvjete i kulture Republike Srpske Natalija Trivić, takođe Stevandićev kadar. Rang lista projekata koje će finansirati objavljena je u prvoj polovini decembra 2020. Zanimljivo, Janjanin je među najbolje rangiranim. Sa ukupno 245 bodova filmski scenario „Slađana u plavom“ iz budžeta dobija – 10.083 KM.

„Ujedinjena Srpska“ ujedinjeno je, javnim novcem, razvijala mali porodični biznis. Tenderska injekcija pred sam početak pandemije stigla je i od „Pošta Srpske“ na čijem je čelu Miladin Radović, Stevandićev kadar. Pet dana pred Novu 2020. smislio je da je gubitašu potrebna „kreacija i produkcija komunikacionih sistema“. Na tender čija je vrijednost procijenjena 40.950 KM javlja se samo – Janjanin. Njegova ponuda bila je tek 702 KM jeftinija, što praktično znači da je znao da drugih ponuđača neće biti. Ugovor na 40.248 KM bio je na stolu.

SPOT ZA AUTOPUTEVE

Pandemija je za poznatog banjalučkog muzičara i još poznatijeg šuru bila izuzetno plodna. Portal Capital 23. jula 2020. godine objavio je da će „World Media“ dobiti 116.415 KM za promociju radova na Koridoru VC, u dijelu koji prolazi kroz RS. Po minuti promo-filma Janjaninu se isplaćivalo 5.000 KM.

Angažovali su ga „Autoputevi RS“, na čijem čelu je Dušan Topić, nekada DNS-ovac, danas kadar DEMOS-a Nedeljka Čubrilovića. Zadatak koalicionog producenta bio je da pet puta snimi i fotografiše radove na autoputu iz vazduha, da jednom sedmično posjećuje gradilište i snima promjene, a da na kraju napravi promotivni film u trajanju od 20 minuta.

Zanimljivo, Janjanin je i na ovom tenderu bio jedini ponuđač.

„To je možda zbog toga što su ‘Autoputevi’ od ponuđača tražili da ima uspješno iskustvo u realizaciji sličnog posla. Ispostavilo se kako je ‘World media’ pratila izgradnju Mahovljanske petlje na autoputu Banjaluka-Gradiška i zatim izradila promotivni materijal s tim da im je tada plaćeno nepunih 6.000 maraka. Takođe, od ponuđača se tražilo iskustvo na izradi pet reklamnih filmova, a Miro i njegova marketinška firma su se i tu pokazali kao idealan kandidat“, sarkastično je zaključio Capital.

Sa istom firmom poslovala je i Ljiljana Labović Marinković, direktorica Dječjeg pozorišta RS, trenutno kadar Socijalističke partije Petra Đokića, Ona je Janjaninovoj firmi platila direktnih 7.020 KM.

FOTELJA ZA SVASTIKU

Prošla 2021. godina bračnom paru Janjanin bila je za pamćenje. Kako se i očekivalo, većina u Narodnoj skupštini RS okupljena oko SNSD-a u maju je, sa čela direktora Agencije za osiguranje RS smijenila Slavena Dujakovića, a u fotelju smjestila Draženku Janjanin, suprugu Miroslava Janjanina, svastiku Nenada Stevandića i članicu Ujedinjene Srpske. Funkcija joj je zapravo bila utjeha, jer, kao kandidat US na lokalnim izborima u Banjaluci sa 871 glasom, nije ušla u gradsku skupštinu.

Dujaković je smijenjen 11. maja na kraju zasjedanja, ne zbog sumnjivih , već zato što je DNS napustio režimske redove. Imenovanje svastike Draženke nježno je opravdano “potrebom obezbjeđivanja kontinuiteta u radu Agencije za osiguranje”.

Na pitanje novinara o planovima unutar Agencije, a odmah po preuzimanju dužnosti, novoimenovana direktorica je poručila:

„Tek se upoznajem sa kolegama, a o planovima ćemo svakako moći govoriti nakon što malo više vremena provedem u Agenciji.

Gerila.info

Nastavite čitati

Biznis

Prointer, kao vlasnik ATV-a, mogao bi ostati bez licenci i milionskih tendera

Objavio

u

Žurnal je još 11. novembra najavio probleme koje bi „Prointer“ mogao imati, ukoliko SAD prošire sankcije Miloradu Dodiku zbog očiglednog kriminala i korupcije. Kompanije „IBM World Trade Corporation“ i „IBM Ireland Product“ još 6. marta 2019. godine raskinule su ugovore o saradnji sa ovom firmom.

Mozzart Banner

Sankcije Sjedinjenih Američkih Država uvedene Miloradu Dodiku, članu Predsjedništva Bosne i Hercegovine, i Alternativnoj televiziji samo su potvrda dosadašnjih pisanja Žurnala o povezanosti porodice Dodik i firme „Prointer“, koja je stoodstotni vlasnik ovog medija.

Nedavni dolazak specijalnog izaslanika američkog predsjednika Joea Bidena za Zapadni Balkan Gabriela Escobara, čini se, Dodiku je zadao novu glavobolju:

„Jesmo razgovarali o sankcijama i sankcije su na stolu. I ne samo sankcije, postoje druga ekonomska sredstva koja se mogu provesti ne samo protiv lidera koji provode antidejtonske aktivnosti, već i protiv onih koji im daju podršku, protiv kompanija koje im pomažu“, najavio je.

UZ ATV i njenog vlasnika ovo bi moglo da znači da su pod prismotrom i druge članice „Infinity international group“ u čijem sastavu posluje „Prointer“ – „Kaldera“, „Infinity ADS“ (bivši „Sector ADS“ preuzet od porodice svirepo ubijenog biznismena Slaviše Krunića), „Ep Mobile“, kao i makedonski i crnogorski „Infinity“. Pod lupom bi mogla da bude i imperija „Integral inženjering“ u vlasništvu Slobodana Stankovića, koji blisko sarađuje sa porodicom Dodik.

Prema posljednjim podacima, „Prointer“ je od 2015. do danas sa javnim sektorom u Republici Srpskoj sklopio ugovore vrijedne ukupno 188. 515.597 KM. Sarajevski ogranak firme potpisao je 46 ugovora vrijednih 3.317.262 KM.

IBM: OBJASNITE SUMNJIVE TENDERE

Podsjećamo, Žurnal je još 11. novembra najavio probleme koje bi „Prointer“ mogao imati, ukoliko SAD prošire sankcije Dodiku zbog očiglednog kriminala i korupcije.

Kompanije „IBM World Trade Corporation“ i „IBM Ireland Product“ još 6. marta 2019. godine raskinule su ugovore o saradnji sa „Prointerom“. Ove dvije kompanije potom su od maja 2019. godine do februara 2020. u nekoliko navrata zahtijevale obavještenje od „Prointera“ u vezi sa medijskim objavama o namještenim tenderima, stoji u dokumentaciji koja je u posjedu Žurnala.

„IBM“ i „IBM IP“ su problematizovale način na koji „Prointer“, firma povezana sa porodicom člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine Milorada Dodika, posluje sa institucijama, javnim preduzećima i ustanovama. Nakon raskida ovih ugovora, 18. jula iste godine, nervozni Dodik pred poslanicima u parlamentu Republike Sprske konačno je i potvrdio ono što zapravo nije želio – povezanost sina Igora sa „Prointerom“.

Izvori iz Vlade RS poslanika Nebojše Vukanovića tada su naveli da su i kompanije „Microsoft“, „DELL“, „HP“, „Oracle“ i SAP najavile raskid saradnje.

„Iz dva izvora sam dobio potvrdu ove informacije. Da nisam u pravu, odmah bi to demantovali preko svoje Alternativne televizije, čiji je vlasnik ‘Prointer'“, kazao je Vukanović za Žurnal i dodao da mu je izvor iz Vlade rekao kako su zabrinuti, jer bi mnoge institucije mogle ostati uskraćene za licence, a njihov rad onemogućen.

Ovo je zapravo još prije dva mjeseca protumačeno kao prvi paket sankcija protiv lidera SNSD-a zbog njegove ratnohuškačke politike, višedecenijskog neprocesuiranog kriminala i korupcije. Očigledno je da je privatni IT tender biznis bio veliki izvor prihoda te da bi ovo mogao biti žestok udar na finansijski saldo Dodikovih.

DODIKOVI STVARNI UREDNICI I ŠEFOVI ATV-U

Kompanija „Prointer ITSS“, s kojom „sarađuje“ Igor Dodik, kupila je firmu „K-2“ i time u potpunosti preuzela vlasništvo nad banjalučkom Alternativnom televizijom, objavio je Capital početkom maja prošle godine.

Firmu „K-2“ osnovali su ranije radnici ATV-a koji su imali određen udio u vlasništvu televizije. Međutim, većina njih je 2019. godine svoj udio prodala firmi „Grand trade“ presuđenog kriminalca Mileta Radišića.

Prema zvaničnim podacima iz sudskog registra, firme „Prointer“ i „K-2“ audio usluge jedini su suvlasnici ATV-a.

S obzirom na to da je u prethodnom periodu od „Integra inženjeringa“ kupio većinski udio, kao i udio koji je imao „Grand trade“, „Prointer“ je kupovinom firme koja je uz njih jedini preostali vlasnik, došao do potpunog vlasništva nad ovom medijskom kućom.

Alternativna televizija donedavno je imala nekoliko suvlasnika, od kojih je većinski bio „Integra inženjering“, u vlasništvu porodice Slobodana Stankovića. „Integra“ je krajem 2017. postala većinski vlasnik ove medijske kuće.

Akcije u ATV-u, imao je i „Grand trade“ Mileta Radišića koji je, takođe, svoj udio prodao „Prointeru“.

„ATV, medij sa sjedištem u Banjaluci, u privatnom je vlasništvu kompanije koja je usko povezana s Dodikovom porodicom. Međutim, sam Dodik iza kulisa vrši ličnu kontrolu nad ATV-om, kao na primjer zahtijevanjem ličnog odobravanja medijskih priča vezanih za politički osjetljive teme. Dodik je kupio ATV kako bi namjerno i izričito unaprijedio vlastitu agendu, koja uključuje njegove napore da ocrne druge političke ličnosti, popravi svoj javni imidž i unaprijedi svoje lične i političke ciljeve“, navodi se, između ostalog, u obrazloženju odluke o sankcijama.

Kako je Žurnal ranije danas objavio sva imovina i interesi u imovini sankcionisanih koja se nalaze u SAD ili u posjedu ili pod kontrolom američkih osoba, blokirani su i moraju se prijaviti Uredu za kontrolu strane imovine (OFAC). Pored toga, blokirani su i svi subjekti koji su u direktnom ili indirektnom vlasništvu 50 posto ili više od strane jedne ili više sankcionisanih osoba.

Dalje, sve transakcije osoba iz SAD-a, unutar ili u tranzitu SAD koje uključuju bilo kakvu imovinu ili interese u imovini određenih ili na drugi način sankcionisanih su zabranjene. Zabrane uključuju davanje bilo kakvog doprinosa ili pružanje sredstava, dobara ili usluga od strane ili u korist bilo koje blokirane osobe ili primanje bilo kakvog doprinosa, osim ako nije ovlaštena općom ili posebnom licencom izdanom od strane OFAC-a.

Prema određenim najavama, ovo je tek početak kada je riječ o američkim sankcijama. Navodno se u narednom periodu očekuje uvođenje sankcija za još nekoliko desetina fizičkih i pravnih lica povezanih s Miloradom Dodikom, ali i drugim korumpiranim bh. političarima.

(zurnal.info)

Nastavite čitati

Trending