Pratite nas

Društvo

Topić nezakonito poništio tender samo jer je pobijedio Jarićev „Planet Soft“

Objavio

u

 „Autoputevi Republike Srpske“ poništili su tender za iznajmljivanje fotokopir aparata, nakon što su vidjeli da bi posao, kao najpovoljniji ponuđač, trebalo da dobije „Planet Soft“ u vlasništvu Vedrana Jarića. „Autoputevi“ su nabavku poništili pozivajući se na zaključak Vlade RS o štednji, ali da je obrazloženje nesuvislo pokazalo je obaranje njihove odluke nakon Jarićeve žalbe, saznaje portal CAPITAL.

„Autoputevi RS“ raspisali su 13. maja tender za iznajmljivanje fotokopir aparata na dvije godine. Na tender su se prijavile četiri firme i to ,,Primaprom“, ,,KMC”, ,,Alf-om” i ,,Planet Soft“, a nakon što je utvrđeno da su sve ponude prhvatljive, one su uvrštene u postupak „e – aukcije“.

Na aukciji je najpovoljniju ponudu od 13.900 KM bez PDV-a dao „Planet Soft“.

Nakon toga, „Autoputevi“ 15. juna donose odluku da se ova javna nabavka otkaže, a opravdanje su pokušali pronaći u prošlogodišnjem zaključku Vlade RS koja je tražila od svih institucija i javnih preduzeća da primjenjuju mjere štednje.

Zanimljivo je da je pomenuti zaključak Vlada RS donijela krajem prošle godine, a da u „Autoputevima“ tvrde da su ga dobili tek 11. maja ove godine.

Na odluku o otkazivanju javne nabavke „Planet Soft“ je uložio žalbu Kancelariji za razmatranje žalbi BiH postavljajući pitanje da li su se „Autoputevi“ uopšte mogli pozvati na zaključak Vlade RS, i ako jesu, zbog čega to nisu uradili prije raspisivanja javne nabavke.

„Taj zaključak ugovorni organ je zaprimio prije pokretanja javne nabavke. Bez obzira na to pokrenuo je postupak i nastavio sa preduzimanjem niza radnji usmjerenih na sprovođenjE postupka javne nabavke, sa očiglednom namjerom da je sprovede sve do odabira najpovoljnijeg ponuđača koji bi bio ’prihvatljiv’ za ugovorni organ, jer je donošenjem ovakve odluke, očigledno da taj ponuđač nije žalitelj“, navodi u žalbi „Planet Soft“.

U ovoj kompaniji tvrde da sporna odluka „Autoputeva“ nameće niz pitanja, koja „upućuju, prije svega, na njenu neosnovanost, ali i na sumnju da je odgovorno lice počinilo krivično djelo zloupotreba položaja“.

„Autoputevi“: Nabavka poništena zbog nedostastka novca

S druge strane, u „Autoputevima“, na čijem se čelu nalazi Dušan Topić, pokušali su da se odbrane time „da je odluka o iznajmljivanju fotokopir aparata donesena još u martu prošle godine, ali da se sa tom nabavkom sačekalo zbog epidemiološke situacije izazvane virusom korona te da je ona pokrenuta 10. maja ove godine“.

Tvrde da im je Ministarstvo saobraćaja i veza RS tek 11. maja ove godine dostavilo zaključak Vlade RS od 10. decembra prošle godine kojim su propisane obaveze svih javnih preduzeća u pogledu mjera štednje.

Kažu da su od putarina dobili 100 miliona, te nisu u prilici da plate račun od 14 hiljada KM.

„Kod donošenja odluke ugovorni organ se vodio ne samo zaključcima Vlade RS, već prije svega činjenicom da je došlo do značajnih promjena u budžetu preduzeća, na koje nismo mogli uticati. Planom poslovanja za 2021. godinu prihod ovog preduzeća od putarine kao vrste indirektnog poreza planiran je u iznosu od 117 miliona KM. Međutim, ostvareni prihod po tom osnovu za prva dva kvartala iznosi za oko 14 odsto manje. Budući da je preduzeće ovu nabavku planiralo realizovati iz tih prihoda, u nedostatku potrebnih sredstava, donijelo je ovu odluku“, naveli su u „Autoputevima“ u odgovoru na žalbu.

Komisija: Ugovorni organ je naveo da je osigurao novac za nabavku, a ne da će ga osigurati

Međutim, opravdanja „Autoputeva“ nisu bila dovoljna Komisiji za razmatranje žalbi koja je ocijenila da je Jarićeva žalba osnovana.

„Poništava se odluka “Autoputeva RS“ o otkazivanju postupka javne nabavke, te se predmet vraća ugovornom organu na dalje postupanje“, navodi se u odluci Kancelarije.

U obrazloženju Kancelarija je navela da je sam ugovorni organ u odluci o pokretanju postupka javne nabavke naveo da su osigurali novac za ovu nabavku, a ne da će ga osigurati.

Sporno im je i pozivanje „Autoputeva“ na zaključak Vlade o mjerama štednje.

„Iako je ugovorni organ prije pokretanja postupka javne nabavke bio upoznat sa zaključcima Vlade RS, on je tek nakon rangiranja žalitelja na prvo mjesto i nakon preporuke Komisije za javne nabavke da sa žaliteljem zaključi ugovor, odlučio da otkaže postupak javne nabavke. Iz toga proizilazi da ne postoji razlog za otkazivanje ovog postupka i da ga ugovomi organ nezakonito pokušava okončati“, navodi se u obrazloženju Kancealrije.

„Autoputevima“ je naloženo i da „Planet Softu“ plate troškove žalbenog postupka.

Inače, Jarić je blizak DNS-u i potpredsjedniku SDS-a Milanu Radoviću, dok je Topić član Čubrilovićevog DEMOS-a.

Kadrovi DNS-a mahom su smjenjivani nakon posljednjih opštih izbora, a smjene su intenzivirane nakon što je ova stranka postala dio opozicije.

Capital

Nastavite čitati
Kliknite da ostavite komentar

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*

code

Društvo

SNSD-ovac izmislio da su ga “Draškovi” napali?!

Objavio

u

Kad zamirišu Maligani: Šobot je, trešten pijan, pao i razbio se; Nije ga napao niko zato što kritikuje Stanivukovića, piše Slobodan Vasković.

Bogdan Šobot, aktivista Crvene Sekte, slagao je da je 03.08.o.g., pretučen u Drvaru i da ga je napao muškarac navodeći kao razlog ataka to što Šobot na društvenim mrežama piše protiv gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića.

“Bio sam šokiran kada me mlađi čovjek, koga nikad nisam vidio, udario šakom u glavu, te mi, dok sam bio u šoku, zaprijetio da ću tek osjetiti posljedice ako i dalje budem pisao protiv Stanivukovića”, izjavio je Šobot za Sektaške Medije.


Dodikov “diplomac” Šobot

Međutim, prema mojim izvorima iz Drvara, a i fotografiji koju objavljujem, Šobot je opasno “polup'o lončiće”, jer je bio trešten pijan.

Tako mortiran sa 2,65 promila alkohola u krvi, Šobot je, kako tvrde moji izvori, nekoliko puta pao i dobro se ugruvao.

S obzirom na količinu alkohola u krvi, Šobotu se moglo učiniti i da ga je napao Godzila, što je vjerovatno njegov sljedeći alkoholni doživljaj.

slobodanvaskovic

Nastavite čitati

Društvo

“Raskrsnica smrti” postaje raskrsnica života: Godinama čekali na semafor, sad brinu o stazi za pješake

Objavio

u

Rekonstrukcija opasne raskrsnice na magistralnom putu Banjaluka – Prijedor, na odvajanju za naselja Ramići i Dragočaj, ušla je u završnu fazu. Mještani ovog dijela Banjaluke ne kriju zadovoljstvo kada vide postavljene semafore i uređene prelaze, jer je to ono što su godinama tražili i čekali.

Ovako nešto moglo je da bude urađeno davno, ali je očigledno da ranije nadležne rješenje ovog problema nije mnogo zanimalo. Mjesto na kojem se često ginulo, zbog čega je i dobilo naziv raskrsnica smrti, sada je svakako bezbjednije, a i ugodno za oko – rekao je mještanin Đorđe O. za Srpskainfo.

Kada su prije nekoliko mjeseci radovi počeli rečeno je da je planirano postavljanje semafora, izgradnja dodatne trake za skretanje, te izmještanje pješačkih prelaza i autobuskih stanica. Tada je direktor javnog preduzeća “Putevi RS” Davor Kostrešević naglasio da se zbog velike frekvencije vozila, te učestalih saobraćajnih nezgoda, često s posljedicama po ljude, rekonstrukcija ove raskrsnice našla na listi prioriteta “Puteva RS”.

Istakao je da ovo preduzeće u potpunosti samostalno finansira radove koji iznose 350.000 KM.

Na naše pitanja kada će radovi biti potpuno završeni, rečeno nam je da je rekonstrukcija i semaforizacija raskrsnice magistralnog puta M4, dionica Ivanjska – Šargovac i lokalnog puta Zalužani – Dragočaj u naselju Ramići/Dragočaj u završnoj fazi i da teku u skladu s planiranom dinamikom.

– U narednim danima radiće se testne probe izvedene semaforizacije raskrsnice, kao i završni radovi na terenu, u okviru kojih će biti urađeno i 80 metara trotoara prema osnovnoj školi u Dragočaju – odgovorili su nam iz “Puteva RS”.

Mještane Dragočaja iznenađuju pojedinci koji, kako tvrde, “koče” dovršetak projekta, ne pristajući da na dijelu njihovog zemljišta bude postavljena staza za pješake.

– Slično je bilo prije nekoliko godina, kada smo dobili novi asfalt u centru Dragočaja. Možda “tvrde pazar”, ali moraju shvatiti da postoji i nešto što se zove opšte dobro. Ko će sutra biti kriv ako na tom dijelu puta autom bude udareno nečije dijete – pita se Đorđe O.

U Gradskoj upravi su rekli da je njihova obaveza bila izrada projektno-tehničke dokumentacije i pribavljanje građevinske dozvole.

– JP “Putevi Republike Srpske” su izabrali izvođača radova, nad kojim obavljaju nadzor – poručili su iz Grada.

Prosječni dnevni saobraćaj na ovoj dionici puta iznosi više od 9.000 vozila sa tendencijom rasta. S jedne strane, raskrsnica je bila denivelisana; na njoj se ukrštaju lokalni putevi koji nisu u pravcu. Sve to je imalo rezultat veoma male preglednosti. Novim projektim rješenjem uvodi se i treća traka, koja će omogućiti lakše skretanje lijevo, s tim da će se zadržati širina postojećih saobraćajnih traka.

Kada su u aprilu počeli radovi, rečeno je da je rok za završetak 90 dana.

Kada su počeli radovi, u Savjetu mjesne zajednice Dragočaj su rekli da rekonstrukcija ove raskrsnice ima veliki značaj za mještane ovog kraja.

– Puno puta smo pisali dopise i slali određene inicijative, kako bi se ovaj problem riješio – rekli su tada iz Mjesne zajednice.

Ova raskrsnica i dio puta jedna je od najopasnijih na području grada. Prije koju godinu, na tom dijelu, okupili su se mještani koji su protestovali zbog loše bezbjednosti i vozača i pješaka.

Ljudi su i tada upozoravali da je na tom dijelu bilo nesreća s najtragičniji ishodom, te da je prelazak magistralnog puta opasan, posebno za djecu.

Podsjećamo, kada su počele ozbiljnije priče oko rekonstrukcije ove opasne raskrsnice pojavilo se i nekoliko varijanti kako bi to moglo da bude riješeno. Između ostalog, mještani su predlagali i izgradnju pasarele, tunela ispod puta, semafor ili kameru.

OBNOVA PUTA BANJALUKA – TOPLICE

Nedavno je počela rekonstrukcija magistralnog puta Banjaluka – Toplice. Radi se o popravci, u dužini od 2,6 kilometara, a vrijednost radova je oko 1.100.000 KM. Radi se o dionici koja se proteže od Rudarske ulice do Srpskih Toplica, a koja je predstavljala veliki problem na ulazu u Banjaluku. Kada budu završeni radovi, širina će iznositi šest i po metara uz bankine, koje bi iznosile pola metra sa svake strane, u proširenjima u krivinama.

U tehničkom smislu, većim dijelom se radi o popravci, odnosno uklanjanju gornjih slojeva asfaltnih dijelova i njihova zamjena u dva sloja. Rok za izvođenja radova je 90 dana. Radi se o veoma prometnoj saobraćajnici. Veliki broj ljudi iz ovog pravca ulazi u Banjaluku. Ova saobraćajnica bi u jednom momentu trebala da poveže novootvoreni most u Srpskim Toplicama sa Zapadnim tranzitom.

srpskainfo.com

Nastavite čitati

Društvo

Prvi udžbenici čiju nabavku finansira grad Banjaluka isporučeni školi „Branko Radičević“

Objavio

u

Prvi udžbenici za osnovce čiju nabavku finansira grad Banjaluka danas su isporučeni OŠ „Branko Radičević“.

Upitanju je jedna od tri škole koja danas treba dobiti udžbenike i to škole „Jovan Cvijić“ te „Đura Jakšić“.

Ostale osnovne škole će prema već utvrđenom rasporedu dobiti udžbenike u narednim danima. Kroz ovaj projekat grada Banjaluka ove godine će po prvi put udžbenici za sve osnovce biti besplatni.

Danijela Kajkut iz Odjeljenja za obrazovanje omladinu i sport je rekla da je danas prema planu počela isporuka.

– Škole će dalje svaka za sebe dalje raspoređivati udžbenike – rekla je Kajkut i napomenula da će ovaj projekat grada pomoći roditeljima koji neće morati kupovati dijeci udžbenike.

srpskainfo.com/FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RAS SRBIJA

Nastavite čitati

Trending