Connect with us

Muzika

Marija Šerifović glasom i snažnom emocijom nadjačala kišu u Banjaluci

Premijernim koncertom Marije Šerifović “Druga strana ploče – Symphonic” sinoć je na Kastelu otvoren treći po redu regionalni muzički festival “Banja Luka Fest”, a viševjekovna tvrđava na obali Vrbasa postala je raskošna koncertna dvorana na otvorenom.

Iako je kiša koja je u večernjim časovima padala u Banjaluci prolongirala koncert, Serifovićeva je prije nastupa publiku pozvala da bude strpljiva.

“Svaki koncert je fantastičan i vatren u Banjaluci, publika je luda u najmanju ruku i svaki put kada krenem kući prema Beogradu treba mi neko vreme da isprocesuiram količinu emocija koju sam primila i pružila”, kazala je pjevačica.

Sam koncept “Druge strane ploče” po mnogo čemu je drugačiji od drugih Marijinih nastupa u prethodnom periodu – naime, pored njenih hitova, publika ima priliku da uživa u inostranim hitovima i domaćim pjesmama njenih kolega, a koje joj, kako je rekla, posebno znače jer smo uz njih odrastali i jer su vječne.

Koncert je počeo stranim pjesmom “Hearts on fire” iz filma o slavnom bokseru Rokuju Balboi uz gromoglasan aplauz i ovacije. Umjetnica je zatim pozdravila publiku riječima “Dobro veče Banjaluka”, te pitala publiku kako se osjeća, u kakvom im je stanju duša i kako se živi u Banjaluci, a zatim zapjevala stihove “Can’t stop the feeling” Džastina Timberlejka, a naredni na repertoaru bio je veliki hit Bruna Marsa “Uptown funk”.

Uslijedili su dobro poznati hitovi “All the man that I need” Vitni Hjuston, “Shape of my heart” velikog Stinga, a brojna publika je vođena raskošnim pjevačkim umijećem umjetnice koje joj obezbijedilo značajno mjesto na muzičkoj sceni, uživala u svakom stihu.

Zatim je jedan zaljubljeni par iz publike izvela na binu, da im otpjeva, kako je kazala, najljubavniju pjesmu svih vremena – “Don’t want to miss a thing” grupe “Aerosmith”, te “blagosiljala” njihovu ljubav.

Vlasnica jednog od najkvalitetnijih glasova bivše Jugoslavije, koja u Banjaluci premijerno nastupa sa simfonijskim orkestrom, izvodi hitove jedan za drugim, a raspjevana masa sa Šerifovićevom napravila je nesvakidašnju simbiozu – kako su neki od posjetilaca koncerta rekli “da se naježiš”.

Zatim je otpjevala pjesmu za svoju majku Vericu – “Isn’t She lovely” Stivija Vondera, a uslijedio je veliki filmski hit “Shalollow” u orginalnom izvođenju Ledi Gage i Bredlija Kupera.

Rijetki su koncerti u Banjaluci na kojima je publika s izvođačima pjeva pjesme od početka do kraja, a još rjeđi oni na kojima izvođač samo kaže ime pjesme, a publika je sama pjeva.

Zaštitni znak festivala je i crveni tepih na kojem su prije koncerta pojavile brojne ličnosti iz svih sfera života – manekena Danijela Dimitrovska, voditeljka i književnica Vesna Dedić…

Za 6. i 7. jul u okviru “Banja Luka Festa” planirani su koncerti svjetske zvijezde Jasmin Levi i poznatog violiniste Nemanje Radulovića, dok će festival u subotu uveče zatvoriti koncert “Veče za ljubav” uz posebno osmišljen zajednički nastup velikana pop scene Nine Badrić i Petra Graše.

(Nezavisne novine)

Muzika

EXIT ponovo među TOP 10 na svijetu: “Možda NISMO NAJBOLJI U FUDBALU, ali jesmo u festivalima”

Festival Exit je saopštio danas da se našao na osmom mjestu liste 100 najistaknutijih svjetskih festivala, po ocjeni Didžej maga (DJ Mag).

Exit je naglasio da su u izboru britanskog magazina posvećenog elektronskoj muzici “daleko ispred drugih giganata u festivalskom svijetu kao što su Burning Man, Koačela, Siget i mnogi drugi”.

– Exit se ove godine popeo stepenik iznad, s obzirom da je na prošlogodišnjoj Didžej magovoj listi zauzeo visoko deveto mjesto, što je samo potvrda kvaliteta koji festival pruža i brenda kakav predstavlja na globalnom nivou – navedeno je u saopštenju.

U opisu Didžej maga se pominju kao legendarni “izlasci sunca na ogromnoj mts Dens areni”, i dodaje da je od osnivanja 2000. godine Exit “postao prava festivalska destinacija, vraćajući se svake godine na Petrovaradinsku tvrđavu u Novom Sadu, na obalama rijeke Dunav.”

– Za izbor najboljih festivala svijeta, glasalo se na cijeloj planeti, zabilježen je rekordan odziv, a najviše glasova, prema saopštenju Didžej maga, stiglo je iz SAD, Evrope, u kojoj su prednjačili glasovi iz Velike Britanije, Italije, Rumunije, Nemačke i Belgije, a potom i iz Indije, Tajlanda, Brazila i Kine – naveo je Exit.

Međutim, kako kažu iz DJ Maga, nije samo provod ono što obeležava Exit, aktivizam je i dalje ključni dio ovog festivala.

Exit je podijelio ovu srećnu vijest i na svojoj zvaničnoj stranici uz duhovit komentar “Možda nismo najbolji u fudbalu, ali jesmo u festivalima”.

Exit će biti održan od 10. do 14. jula na Petrovaradinskoj tvrđavi.

Nastavi čitati

Muzika

SAMO NIŽU POBJEDE: Bend “Charna” pobjednik gitarijade u Mostaru

Banjalučki bend “Charna” pobjednik je devete po redu gitarijade “Na putu za jug” koja se održava u Mostaru u organizaciji Muzičkog centra Pavarotti.

Ovaj bend se iz Mostara vraća sa tri nagrade jer je njihov basista Darko Karać odnio nagradu kao najbolji basista gitarijade, dok je bubnjar Vladan Gvozdić u Banjaluku nosi nagradu za najboljeg bubnjara gitarijade.

O najboljima je odlučio glavni žiri kojeg su činili Fadil Redžić, Josip Dujmović i Igor Paspalj.

Bend je osvojio trodnevno snimanje u studiju Muzičkog centra Pavarotti.

Podsjetimo, bend “Charna” je prije manje od mjesec dana pobijedio na najstarijem muzičkom festivalu u Evropi, 56. “Zaječarskoj gitarijadi”.

Nastavi čitati

Muzika

PJESME KOJE SU ŠOKIRALE SVIJET Najkontroverznije pjesme u istoriji popularne muzike

​Oliver Anthony preko noći je postao senzacija zahvaljujući svojoj popularnoj himni radničke klase “Rich Men North of Richmond”, a pjesma je dospjela i na prvo mjesto Bilbordove Hot 100 liste. Ali hit pjesma donedavno nepoznatog kantri muzičara nije ni blizu najkontroverznija pjesma koju je istorija popularne muzike vidjela. Od referenci na droge do drugog eksplicitnog sadržaja i verbalnih napada na vlasti, mnoge su pjesme izazvale puno veće kontroverze od “Rich Men North of Richmond”, a zbog nekih od njih pjevači su bili zabranjeni ili cenzurisani na radiju i televiziji.

Ovo su neke od najkontroverznijih pjesama u istoriji popularne muzike.

Billie Holiday – Strange Fruit (1939)

Columbia Records je odbila dopustiti Holiday da snimi “Strange Fruit”, a kada joj je to omogućio Commodore Records, koosnivač Atlantica Ahmet Ertegun nazvao je to “početkom pokreta za građanska prava”. Numera “Strange Fruit”, pjesma o linčovanju crnaca, smatrala se toliko snažnom da su je neki američki gradovi zabranili jer su bili zabrinuti da će izazvati građanske nemire.

Loretta Lynn – The Pill (1975)

Kontroverzni hit Lorette Lynn opisuje puno više od same zaštite od trudnoće koju nudi kontracepcijska pilula, uključujući zabavu koja joj je omogućena, odjeću koju će nositi i opisujući kako “dobar osjećaj dolazi lako sada / otkad sam dobila pilulu”. Očekivano, kantri radio stanice ostale su šokirane skandaloznom idejom o ženi koja uživa u seksu te su zabranile njeno emitovanje.

Sex Pistols – God Save The Queen (1977)

Kao svaki pravi pank bend, Sex Pistolsi uživali su u vlastitoj kontroverznosti. “God Save The Queen”, njihov drugi singl, sugeriše da je monarhija kraljice Elizabete II. bila fašistički režim, zbog čega je “BBC” zabranio puštanje pjesme u Velikoj Britaniji. Međutim, pjesma je ipak stigla do petog mjesta britanske liste.

The Cure – Killing an Arab (1978)

Prvi singl kultnog got rok benda i dalje je njihov najkontroverzniji. Frontman Robert Smit rekao je da je pjesma sažet pogled na roman Alberta Kamija “Stranac”, a izazvala je bijes javnosti zbog opisa pucanja na Arapa na plaži. Mnogi su u to vrijeme smatrali da je antiarapska, a kontroverza je ponovo izbila na površinu nakon napada 11. septembra.

Serge & Charlotte Gainsbourg – Lemon Ιncest (1984)

Neki bi ovu francusku saradnju oca i kćeri mogli nazvati pomalo jezivom, ali pjesma je ipak bila evropski hit. Šerlot Gainsburg je u vrijeme snimanja imala 13 godina, a ideja o vezi odraslog muškarca i maloljetne djevojke (možda oca i kćeri) bila je priličan tabu. Slušaoci su se pitali radi li se o autobiografiji, dok je Serž kasnije demantovao takve navode.

Frankie Goes to Hollywood – Relax (1984)

U januaru 1984. Majk Rid povukao je “Relax” s “Radija 1” prije nego što je pjesma završila. Bio je zaprepašten kad je shvatio da ne pjevaju o fizičkim vježbama, već o homoseksualnosti. Uprkos svojoj brzopletosti, Rid je bio prilično spor.

Naime, izdavačka kuća “ZTT” već je ranije objavila oglase koji su sadržavali izraze kao što su “svi fini momci vole morske muškarce” i “devetnaest inča koje uvijek morate uzeti”. Kontroverzna pjesma kasnije je postala veliki hit provevši 52 sedmice u top 75.

Madonna – Papa Don’t Preach (1986)

Madonna je kraljica kontroverzi u pop muzici, a ako moramo odabrati jednu njenu pjesmu zbog koje su se mame iz predgrađa štrecnule, a radio stanice zapitale trebaju li puštati njenu muziku, onda je to ova pjesma o tinejdžerskoj trudnoći i šta učiniti u vezi s njom. Gledajući unazad, tema se čini prilično pitoma, ali 1980-ih, kada su radio i MTV imali izuzetan uticaj na tinejdžere, bila je to velika stvar.

Slayer – Angel Of Death (1986)

Kraljevi treš metala poznati su po složenim tekstovima, posebno kada su u pitanju istorijske teme. Ali nijedna pjesma u njihovom katalogu nije izazvala više kontroverzi od “Angel Of Death” s legendarnog albuma “Reign in Blood”.

Pjesma koju je napisao pokojni gitarist Džef Haneman govori o eksperimentima nacističkog ljekara Jozefa Mengelea u koncentracionom logoru Aušvic, a neki su smatrali da se radi o pronacističkom djelu iako je bend od samog početka poricao tu ideju i zadržao je kao jednu od glavnih uzdanica svojih koncertnih nastupa.

N.W.A. – Fuck tha Police (1988)

Pjesma “Fuck tha Police” nije trebala zabrane, ionako je bila previše vulgarna za radijsko emitovanje. Protestna pjesma protiv policijske brutalnosti i rasnog profilisanja postala je više od pjesme. Njena poruka postala je dio pop kulture, a naslovni poklič mogao se vidjeti na plakatima tokom demonstracija poslije smrti Džordža Flojda.

Body Count – Cop Killer (1992)

Reper Ice-T s Body Countom se okušao u metalu, a slično kao i pjesma “Fuck tha Police”, traka “Cop Killer” smatra se pjesmom protesta protiv policijske brutalnosti. Pjesmu su napadali američki političari, poput predsjednika Džordža Buša, kao i aktivisti za cenzuru (Tiper Gor), a uslijed kontroverzi Ice-T ju je odlučio ukloniti s albuma.

Rage Against The Machine – Killing in the Name (1992)

Vjerovatno najpoznatija pjesma Rage Against the Machinea još je jedna koja napada policijsku brutalnost i institucionalni rasizam. Društveno-politički stavovi benda su ono što potiče strast i, na kraju, uspjeh grupe. Zanimljivo je što je pjesma izazvala više bijesa u inostranstvu nego u Sjedinjenim Državama.

Nirvana – Rape Me (1993)

Nirvana je često skretala pažnju na sebe tokom svoje ne pretjerano duge karijere, a ponajviše zbog problematičnog, pokojnog frontmena Kurta Kobejna. Kada je riječ o muzici, nijedna pjesma nije izazvala više gnjeva od ove s posljednjeg studijskog albuma “In Utero”. Sam naslov pjesme bio je prilično kontroverzan, ali bend, posebno Kobejn, isticao je da je to pjesma protiv silovanja iz ugla žrtve.

Nine Inch Nails – Closer (1994)

Najpopularnija pjesma Nine Inch Nailsa bila je radio hit kad je alternativna muzika zavladala mejnstrimom. Sada je radio verzija cenzurisana zbog opscenog refrena, koji se navodno bavi seksualnom požudom. Bez obzira na to, “Closer” je bend odveo do enormnog uspjeha i pomogao da “The Downward Spiral” postane jedan od najvažnijih albuma 90-ih godina.

Nastavi čitati

Aktuelno