Connect with us

Politika

TOPIĆ NE VIDI NIŠTA SPORNO, studenti nezadovoljni USLOVIMA u SC “Nikola Teska”! “Topla voda, grijanje, loš internet, hrana…”

Niski troškovi života u studentskom domu često su presudni za odluku studenata da tamo borave tokom studiranja. Međutim, neki od njih nisu zadovoljni onim što dobijaju i smatraju da treba da imaju mnogo više, kako kažu, bar osnovno. I dok uprava Studentskog centra „Nikola Tesla“ (SC) u Banjaluci, trenutno ne vidi ništa sporno, više studenata je odlučilo da nam se obrati kako bi se saznalo za njihove probleme.

Najviše su se žalili na grijanje koje je bilo slabo ili ga nisu imali. Grijna sezona ove godine je u Banjaluci, umjesto 15, počela već 1. oktobra. Ipak, grijanje u paviljonima je profunkcionisalo tek prije nekoliko dana. Kako tvrde naši izvori, studenti su se smrzavali jer su radijatori više bili hladni nego topli. Čak i onda kada su grijali, nije bilo dovoljno da se sobe zagriju. Neki od njih su bili primorani da krišom unesu dodatne grijalice, s obzirom na to da nije dozvoljeno da ih koriste.

-Nestajalo nam je i tople vode, vjerovatno jer nije bilo grijanja. Kao da ne živimo u 21. vijeku. Plaćamo recepcijski smještaj svaki mjesec preko ljeta, uključujući oktobar (da bismo zadržali sobu), tako da smatram da bar moramo imati ove osnovne stvari, da znam zbog čega ga plaćam – rekla je jedna studentkinja.

I druga djevojka sa kojom smo razgovarali je navela grijanje kao najveći problem. Kako kaže, nije ga bilo ni kada je grijna sezona uveliko počela zbog čega su se mnogi žalili, ali se ništa nije promijenilo.

-Svoje grijalice ne smijemo donositi zbog kontrole. Konkretno u mom paviljonu nije bilo problema sa toplom vodom, ali sam čula od studenata iz drugih paviljona da im nedostaje tople vode – priča ona.

Kontaktirali smo i upravu Centra, koja je odgovornost za ove probleme prebacila na Vodovod i Toplanu.

-Vodosnabdijevanje se obavlja kroz isporuku vode od strane Vodovod a.d. Banja Luka, i ne kontrolišemo dotok vode u naše paviljone, u našem redovnom funkcionisanju nismo primijetili probleme sa vodosnabdijevanjem. Što se tiče grijanja JU SC „Nikola Tesla“ koristi usluge gradske toplane, te se u skladu sa njihovom dinamikom rada prilagođavamo grejnoj sezoni. Sva četiri paviljona su renovirana, postavljena je nova izolacija kao i nova stolarija, sistemi grijanja funkcionišu – istakli su.

Spor internet, loša hrana, kontrola soba
Drugi problem koji studentima stvara probleme jeste spor internet koji im često onemogućava učenje i ispunjavanje radnih zadataka.

-Internet je jako spor. U nekim sobama ga uopšte nema. Ruteri su stavljeni iznad svake sobe, u mojoj sobi ga uopšte nema. Generalno ove godine skoro nikako nije ni radio, a potreban nam je zbog rada za fakultet – kažu studenti.

Iz Studentskog centra su rekli da koriste internet koji ide preko mreže „Sarnet“, Akademske i istraživačke mreže RS, a koja je dio evropskog sistema obezbjeđivanja internet konekcije za univerzitete, akademije i slične ustanove od interesa za razvoj obrazovanja na globalnom nivou.

-Obaveza JU SC ‘Nikola Tesla’ je da obezbijedi hardversku podršku, i da istu održava, što se redovno radi. Takođe, studentima je dozvoljeno, da uz našu mrežu uvedu sopstvenu internet konekciju po svojoj želji – objasnili su.

Jedna od studentkinja sa kojom smo razgovarali kaže nije pošteno tražiti od stanara doma da izdvajaju dodatni novac na internet, s obzirom na to da on treba biti obezbjeđen.

-Znam da mogu sebi uplatiti internet, poenta je da ne želim plaćati, iako sam primorana – dodaje.

Napominje da stanje u menzi nije gore nego prethodnih godina, ali da nije ni sjajno. Smatra da i na tom polju ima mogućnosti za napredak, ali da se studenti uglavnom žale samo između sebe.

-Primijetila sam da je menza u prvom i drugom paviljonu u boljem stanju i ima više izbora, nego kod nas u kampusu. Da je generalno stanje loše, jeste. Niko se ne bi žalio da su veće cijene u menzi, ali da je s tim i hrana bolja – govori ona.

Centar obezbjeđuje smještaj i ishranu za 1.250 studenata, dok veliki broj studenata koji na konkursu nisu dobili smještaj, mogu da koriste menzu po subvencionisanim cijenama. Cijena doručka je 0,60 KM, 1,40 KM iznosi cijena ručka, dok večera košta jednu marku.

-Svi obroci se sastoje od raznovsnih jela koja se prave poštujući norme i standarde koji su definisani podzakonskim aktima, a tiču se predmetnog pitanja. Studentske restorane koriste i treća lica (zaposlenici UNIBL), koji ishranu plaćaju po komercijalnim cijenama i jedini im je interes da se hrane u našim restoranima zbog kvaliteta same ishrane koji im je pružen – napomenuli su iz Centra.

Studenti navode da se susreću i sa povremenim pregledom soba, koji se dešava čak i kada ne borave u njima.

-‘Higijenska inspekcija’, pregleda sobe svakih deset dana i rekli su da nakon tri minusa izbacuju studente vani, ako nešto nije sređeno u sobi… Upadaju bez kucanja, kada mi nismo prisutni, u suštini ne znam ni to ko provjerava, jer samo na papiru napišu ‘uprava’ i kažu šta se sve treba uraditi u sobi. Meni je to u redu, ali kada bismo imali grijanje, internet, toplu vodu… – rekao je jedan od studenata.

Pitali smo upravu da li se ovim pregledima narušava privatnost, s obzirom na to da studenti nisu prisutni kada se oni vrše. Međutim, ni tu ne vide nešto sporno.

-Stanari kolektivnih smještaja, u koji spadaju i paviljoni u našoj ustanovi, su potpisivanjem ugovora prihvatili pravila dnevnog reda i ponašanja. ‘Higijenske inspekcije’ kako ih Vi nazivate ne postoje, postoje periodični pregledi soba, većinom na zahtjev jednog stanara u odnosu na stanara koji dijeli sa njim prostor, da se utvrdi da li postoji higijenski minimum za normalan suživot. Napomenuli bismo da se ovdje ne radi o ‘pravu’ kako Vi to naglašavate, nego o obavezi da se održi elementarna higijena koja je, složićemo se, nešto o čemu se ne bi ni trebalo raspravljati u objektima u kojma borave budući akademski građani – jasni su iz Centra.

Na pitanje zašto uprava ne radi u korist studenata, misleći na probleme sa kojima se studenti susreću, iz Centra su naveli šta su sve uradili u prethodnom periodu. Između ostalog, naveli su renoviranje paviljona i čitaonica, rekonstrukciju menze i sistema grijanja, zadržavanje cijena obroka, ali i desetine hiljada maraka koje su odvojili za studentske organizacije.

Direktor Studentskog centra je i dalje Dragoslav Topić, koji je pravosnažno osuđen za zloupotrebu službenog položaja ili ovlaštenja „tešku” 23.000 KM, o čemu je eTrafika ranije pisala.

Politika

DRINIĆ RAZOTKRIVA PLAN SNSD-a: “BL Parking servis” je samo nova partijska filijala!

Osnivanje javnog preduzeća za naplatu parkinga u Banjaluci od strane skupštinske većine predvođene SNSD-om ima samo jedan cilj – zapošljavanje partijskih kadrova, poručio je Nebojša Drinić, šef Kluba odbornika PDP-a u Skupštini grada Banjaluka.

– Gradu i građanima nisu potrebne nove upravne zgrade i direktori, već sistemska rješenja – a to su nova parking mjesta. Potrebno je da sve što se naplati od parkiranja ide direktno u proširenje parking kapaciteta i obnovu postojećih lokacija – ističe Drinić.

Naglašava da bi eventualno osnivanje posebnog preduzeća imalo smisla tek kada bi grad raspolagao sa znatno više parking prostora.

– Građanima trebaju logične i korisne odluke, a ne još jedna SNSD-ova filijala i zbrinjavanje njihovih „kombi stranaka“. Umjesto da rješavaju problem nedostatka mjesta, oni prave prostor za uhljebe – zaključio je Drinić.

Nastavi čitati

Politika

ZAVRŠILA ERA PRIJETNJI! Radnici BHRT-a izvojevali pravdu nakon godina borbe

Predsjednik Sindikalne organizacije BHRT-a Naser Husic zahvalio je uredniku u BH radiju 1 Seadu Šeherčehajiću i advokatu Ahmedu Ahmetoviću za njihov izuzetan angažman i profesionalizam u vođenju pravnog postupka protiv BHRT-a u vezi s neuplaćenim prihodima za PIO/MIO.
“Vaša posvećenost, stručnost i upornost rezultirali su uspješnom presudom, čija se realizacija očitovala današnjom uplatom, čime je pravda zadovoljena” , naveo je Husić.
“Ovaj uspjeh ne samo da predstavlja važan korak u zaštiti prava, već i potvrđuje vašu neprocjenjivu ulogu u borbi za pravdu. Hvala vam na trudu, predanosti i visokom nivou profesionalizma kojim ste zastupali ovaj slučaj”, ističe se u dopisu potpisanom s poštovanjem i zahvalnošću, Naser Husić.
Podsjećamo, nakon višegodišnje pravne borbe, 13 radnika BHRT-a dobilo je sudsku presudu za neisplaćene doprinose protiv menadžmenta ove javne medijske kuće, čime je potvrđeno da su im godinama uskraćivana osnovna radnička prava.
Otkad su tužili BHRT radnici su izloženi stalnim prijetnjama otkazima ukoliko budu iznosili informacije koje ne odgovaraju menadžmentu, a razotkrivaju njihovo dugogodišnje nezakonito poslovanje koje je rezultiralo uvećanjem dugovanja BHRT-a prema radnicima. Mandat generalnom direktoru BHRT, Belminu Karamehmedoviću ističe u septembru ove godine, a BHRT je nedavno dobio i novi UO izabran u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine. Očekuje se izbor novog menadžmenta koji će uhvatiti u koštac s brojnim problemima i tužbama radnika koje ostaju iza Karamehmedovića.

Nastavi čitati

Politika

UDAR NA BANJALUKU! Savić-Banjac “PDV su nam uzeli iz čiste političke osvete!”

Uzimanje dijela novca od PDV-a Banjaluci bilo je političko razračunavanje, a koristeći republičke institucije i zakone, prema mišljenju Mirne Savić Banjac, gradskog menadžera Banjaluke, vlast je pokušala da kazni određene građane.

Kako je istakla Savić Banjac za “Nezavisne novine” nakon odluke Ustavnog suda RS da je oduzimanje sredstava od PDV-a Banjaluci neustavna odluka, od početka je svima bilo jasno da je riječ o neustavnoj odluci.

– Srećni smo što je pravda ipak dostižna. Naravno, da ćemo vidjeti sljedeće korake da li se može raditi o povratu sredstava, ali ono što je takođe bitno jeste da smo na ovaj način uspjeli poslati snažnu poruku, a to je da se naredni put donosioci ili predlagači ovakvih odluka dobro zapitaju šta rade i da li politika i njihove političke odluke smiju da budu instrument koji je okrenut prema velikom broju građana u Republici Srpskoj – istakla je ona za “Nezavisne novine”.

Nastavi čitati

Aktuelno